Pomysł na kartkę wielkanocną

W każdy wtorek prowadzę w świetlicy zajęcia plastyczne. Podczas ich trwania staram się pokazywać dzieciom różne techniki wykonywania prac, ale muszę przyznać, że ostatnimi czasy Edukacja przez ruch zawładnęła mną całkowicie ;) Dla odmiany postanowiłam więc wprowadzić coś nowego i w ten oto sposób wykonaliśmy fantastyczne kartki wielkanocne techniką iris folding, ale bez "oczka" w środku. Kto zna tę technikę będzie wiedział, o co mi chodzi.



Inspiracja do pracy znalazła się przez przypadek. Szukałam czegoś w internecie i trafiłam na stronę stonogi.blogspot.com. Przepiękne wykonanie kartki oszołomiło mnie całkowicie i utwierdziło w przekonaniu, że z dziećmi w świetlicy też możemy spokojnie coś podobnego zrobić.

Pomysł na świąteczną kartkę wykonaną przez OriBellę. 

Czas zajęć - 70 minut
Grupa - 16 uczniów z klas II i III szkoły podstawowej
Potrzebne materiały:
 -  biały papier techniczny w formacie A4 złożony na połowę,
 -  kolorowy papier techniczny w formacie A5 z wyciętym otworem w kształcie jajka,
 -  szablony jajek,
 -  paski kolorowego papieru o szerokości 1- 1,5 cm (wykorzystałam papier do pakowania prezentów),
 -  taśma klejąca (miałam przygotowane 4 sztuki),
 -  ozdobne nożyczki,
 -  nożyczki zwykłe,
 -  dziurkacze ozdobne,
 -  perełki w płynie,
 -  taśma malarska

Wykonanie:
1. Przykleić szablon jajka do stołu taśmą malarską. Ozdobnymi nożyczkami zrobić ramkę kartce z wyciętym otworem. Następnie przygotować po kilkanaście małych kawałków taśmy klejącej (przykleić do brzegu stołu).





2. Przyłożyć kartkę do szablonu. To jest lewa strona naszej pracy. Naklejać paski taśmą klejącą w kolejności według numerów, równo z linią. Można naklejać paski w jednym kolorze lub naprzemiennie dwa rodzaje. Nie wolno przyklejać taśmy do szablonu jajka!
Uwaga - jeśli dzieci nie znają tej techniki, należy wówczas robić prace w równym tempie. Wszyscy przyklejają pasek do linii nr 1, sprawdzacie czy każdy ma go w odpowiednim miejscu, jeśli tak można przyłożyć następny pasek papieru itd.


3. Po odwróceniu praca wygląda jak na zdjęciu. Należy nakleić ją na biały papier techniczny, następnie dowolnie ozdobić.






Pomimo tego, że zajęcia trwały naprawdę długo, dzieciom podobało się tworzenie tych kartek :) Jestem tym bardziej zaskoczona, że chłopcy, którzy jednak wolą robić coś innego, przyklejali i wycinali bez marudzenia. Zdjęcie tego nie oddaje, ale nasza gazetka prezentowała się doskonale, po przywieszeniu na niej wykonanych kartek. 

Czy w Waszych świetlicach też robicie prace techniką iris folding? :) Czy u Was uczniowie chętnie biorą udział w zajęciach plastycznych? Dajcie znać, co ciekawego robiliście ostatnio z dziećmi. Zdjęcia mile widziane, bo jak sami przyznacie, coś czasem wpadnie w oko i nagle pojawia się pomysł na fantastyczne prace :)

A w kolejny wtorek pokażę uczniom scrapbooking, który teraz obecnie bardzo inspiruje mnie do pracy :)


Komentarze

Popularne posty