5 pomysłów na wykorzystanie małych słoików

Kochani - nareszcie? będzie plastycznie :) Od czasu do czasu takie posty się pojawią, ale nawet dla mnie samej to będzie zaskoczenie, ponieważ pisząc na blogu, nigdy nie wiem, na co akurat znajdę czas.

Dzisiaj w roli głównej słoik po deserkach dla dzieci.

Moja córka jest na etapie rozszerzania diety, więc małych słoików trochę udało mi się zgromadzić. A że wychowawca świetlicy ma w naturze zbieranie, to się u mnie uzbierało :) No i moja (nasza?) druga natura, która wewnętrznie nakazuje mi, ponowne wykorzystywanie różnych materiałów :)

Nie każdy pomysł na coś można zrealizować w świetlicy. Ale o każdym pomyśle można porozmawiać z dziećmi. Może to nasi wychowankowie zainspirują swoje rodziny do produkcji super fajnych upominków i różnego rodzaju drobiazgów?
Zanim przystąpimy do zajęć plastycznych, możemy najpierw zapytać uczniów, co według nich można z takiego słoika zrobić. Kto wie, co usłyszymy? ;) A może taki pomysł, na który my wychowawcy nie wpadliśmy?

Krótkie wyjaśnienie. Nie będę opisywać szczegółowo sposobu wykonania słoikowych tworów, ponieważ  po pierwsze zdjęcia chyba sama mówią za siebie, a po drugie chcę Wam dać tylko mały pomysł na wykonanie czegoś i raczej inspirację niż instrukcję krok po kroku. Wybór materiałów zależy od Was czyli od tego co znajdziecie w domu i w świetlicowych szafach :)

Oto moje top 5 czyli słoik jako:
 1. upominek dla... 
Wykorzystane materiały: mały słoik z nakrętką, wstążka dekoracyjna, taśma dwustronna, papier samoprzylepny, nić ozdobna, taśma aplikacyjna (4 serduszka).

Moja uwaga - jest to pomysł do wykonania z dziećmi, które poradzą sobie z zamocowaniem serduszka na nitce. No chyba, że wymyślicie jakiś inny, prostszy sposób montażu :) Serduszka przyklejone są taśmą dwustronną do wieczka.




2. pucharek na deser
Wykorzystane materiały: mały słoik, sztuczny kwiatek z kartki upominkowej, złota ozdobna nić.
Przy okazji daję listę składników na deser :) Potrzebne będą: galaretka poziomkowa i brzoskwiniowa, serek mascarpone z cukrem pudrem (cukier do smaku) oraz na wierzch świeże owoce na przykład maliny :)

Moja uwaga - zamiast galaretek można dać po prostu owoce z serkiem homogenizowanym zastępującym mascarpone i pokusić się wówczas o wykonanie deseru w świetlicy :) Tylko czy dzieciaki lubią takie zdrowe przekąski? ;) No i druga sprawa, że ozdabianie pucharków można sobie darować, ale mi się po prostu bardziej podoba pucharek z kwiatkiem i tyle :)




3. świecznik na tea light'y
Wykorzystane materiały: kilka małych słoików, wzorzysty papier samoprzylepny, bibułka, gotowe wstążki ozdobne, klej magiczny i taśma dwustronna.

Moja uwaga - serduszka z bibułki przyklejone zostały klejem magicznym. Moje podgrzewacze paliły się  mniej więcej pół godziny w świecznikach i nic nie pękło.
Widzę niestety kilka trudności w związku z próbą wdrożenia tego pomysłu w świetlicy (wszystko oczywiście do rozwiązania :)). Po pierwsze, po ile świeczników przewidujemy na osobę, bo jak dwie - trzy sztuki od osoby, to dla całej grupy długo trzeba będzie zbierać te słoiki... Po drugie, fajnie by było od razu przetestować, czy wykonane świeczniki zdają egzamin. Czyli najlepiej przeprowadzić zajęcia zimą popołudniu, a wychowawca w celach demonstracyjnych zapala jedną świeczkę i gasi światło ;) Tylko co na to przepisy BHP? ;)




4. pamiątka z wakacji
Wykorzystane materiały: mały i średni słoik, zdjęcie z wakacji, muszle i kamienie.

Moja uwaga - czas wykonania tej pamiątki to ok. 5 - 10 minut plus ewentualny czas na pomalowanie/obklejenie nakrętki, jeśli nam jej kolor nie odpowiada. Trochę czasu zajmie dzieciom przycięcie zdjęcia do odpowiedniego rozmiaru. Polecam najpierw przećwiczyć przycinanie na zwykłej kartce. Ponadto zamiast zdjęcia, można wykorzystać fotografie z gazet lub z katalogów biur podróży.


5. sposób przechowywania różności
Wykorzystane materiały: kilka małych słoików, krepa, dwustronna taśma, taśma aplikacyjna, klej magiczny.

Moja uwaga - ozdabianie jednego słoika zajmuje ok. 30 minut, a nawet dłużej. Zależy ile czasu zajmie dzieciom wybór koloru krepy! (wbrew pozorom to ważna sprawa ;)), wycięcie pasków i ich skręcenie. Nie polecam przyklejania pasków krepy na klej magiczny. Wszystko się klei i brudzi. Użyjcie taśmy dwustronnej (obklejanie słoika idzie wtedy bez problemu). Za to przyklejenie taśmy aplikacyjnej na ten klej, jest jak najbardziej wskazane.




Który pomysł najbardziej Wam się podoba? :)

A tutaj kilka inspiracji z internetu. Bardzo podobają mi się mini latarnie oraz kolekcja słoikowych ramek na zdjęcia.
Inne sposoby na wykorzystanie słoików rożnych wielkości znajdziecie tutaj.

A Ty jaki masz pomysł? :)


Komentarze

  1. uwielbiam świece, dlatego pomysł nr 3 sama chętnie wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, cieszę się :) W pasmanterii można oczopląsu dostać wybierając taśmy i wstążki ozdobne ;) W Lidlu widziałam przecenione, ostatnie sztuki wstążek dekoracyjnych. Może jeszcze będą... :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. A dziękuję :) Wiatr strącił nam jeden słoik ze stołu i niestety się zbił (ten w biało - niebieskie paski). W weekend wykonamy duplikat :)

      Usuń
  3. Wszystkie świetne! Ale dla mnie ten upominek jest numerem jeden i to nie tylko w zestawieniu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkie są bardzo ładne, ale najfajniejszy moim zdaniem jest nr 2, super pomysł na pochwalenie się gościom takimi pucharkami, ale nr 1 też śliczny ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty